пʼятницю, 5 січня 2024 р.

Проведення інтегрованого тижня української мови та літератури

в КЗ "ЗЗСШІ№7 І-ІІ ст. ЗОР"

2023

Інтегрований тиждень в освітньому закладі  розпочався конкурсом  знавців української мови ім П. Яцика, в якому брали  участь багато учнів закладу .

Протягом  тижня Наталія Віталіївна Мищенко провела з дітьми 4-Б класу гру “Знавець української мови”. На уроці інформатики учні  шукали українські казки за ключовими словами, працювали з технологією DEVAR KIDS і оживляли створені малюнки,  відвідували віртуальні мистецькі галереї, екскурсії і музеї. Тиждень української мови і літератури запам’ятався дітям цікавими інноваціями, які креативно пов’язали  значимість українського слова і новітні технології навчання.

Тиждень української мови та літератури 

Цікаво і змістовно пройшов Тиждень української мови та літератури на уроках Наталії Георгіївни Висоцької . Учні 2-А класу  протягом тижня вивчали минуле нашої мови та зрозуміли, що знання рідної державної мови має велике значення у формуванні справжнього громадянина та патріота України. Для учнів було підготовлено різні тематичні завдання як індивідуального, так і колективного характеру, мета яких була  ознайомити учнів з виникненням писемності, показати красу і багатство мови, довести, що рідна мова – це духовна святиня. Діти виконували цікаві онлайн-вправи, створювали і  розміщували цікавинки на онлайн-дошці,  взяли участь у конкурсі віршів української поезії. Заходи, проведені впродовж тижня, були різноманітні, цікаві, сприяли розвитку творчої активності.




На уроках Людмили  Петрівни Авраменко учні 5-х , 6-х,  7-х класів ознайомились із прислів'ями і приказками,  які доречно використовувати на уроках технології. Вони застерігають необачну людину від небезпеки ,засвідчують взаємозв'язок праці і навчання. Діти намагалися усвідомити  значимість культури мовлення і активно, старанно, наполегливо працювали ,  виконуючи інтерактивні творчі завдання.


 

У рамках Тижня української мови серед учнів 8-х та 9-х класів Іван  Олександрович Свердлов провів змагання в стилі  «Jeopardy!». Учні перевірили свої знання у категоріях:  “Історія свята української мови”, “Анаграми”, “Переклад”, “Народна мудрість”, “Чомучка”. 



 
Учні 5-х класів на уроках Анни Анатоліївни Буряк пригадали, що вони знають про рідну мову, усну народну творчість українців. Діти змагалися в ерудованості, взявши участь в інтелектуально-розважальній грі-вікторині «Солов’їне шоу». Ця гра не потребує енциклопедичних знань, але вимагає азарту й куражу, дарує гарний настрій від веселого проведення часу.

 

 


У 8-х класах Згурська Тетяна Віталіївна  , вивчаючи з дітьми тему, пояснювала життєво важливі рідини організму людини, їх скад,  функцію. Особливу увагу зосередила на символізмі крові. На уроці діти пригадали фразеологізми, що пов’язані з кров’ю, які переплітаються за змістом із значенням крові. Звернули увагу на використання «крові» у глибоких за змістом українських творах про долю, життя, родину.




Оксана Вікторівна Мальована разом з дітьми до Тижня української мови та літератури вивчила  вірш-розминку.


Тиждень української мови та літератури




Пізнавально та креативно пройшов Тиждень української мови та літератури в 2-Б класі у Тетяни Федорівни Мазнюк. Учні не лише збагатили свої знання з рідної мови та читання, із захопленням виконуючи цікаві завдання та інтерактивні вправи, але й мали змогу перевірити їх , взявши участь у мовних вікторинах  та конкурсах читацької майстерності.

Особливо дітям сподобався мовний фотоквест, де вони щодня розгадували мовні хитринки та разом  шукали відповіді. Тому отримали не лише нові знання, але й море задоволення!


Тиждень української мови та літератури


Тиждень української мови та літератури




У Тимченко Анни Анатоліївни в  3-А класі діти брали участь у конкурсах і вікторинах, вивчаючи рідну мову.


Тиждень української мови та літератури

















 

У  Галини  Тимофіївни Щербак  у 3-Б  класі Тиждень української мови та літератури пройшов дуже цікаво. Були проведені  мовні  заходи, спрямовані на збагачення дітей новими відомостями про мову. Учні долучилися до самостійної творчої праці над словом у всій його багатогранності. Найрізноманітніші заходи з нагоди Дня писемності тривали впродовж тижня. Це конкурси, виставки, змагання, цікаві уроки про скарби рідного слова, створення хмар слів,  інтерактивні вікторини, кросворди, казки, легенди, зашифровані прислів’я, поробки, українська мова в цифрах, цікавинки про мову, проекти , ігри.

Урок-КВК «Я люблю рідну мову» — інтерактивна анімована презентація

Легенда і казки про українську мову

Зашифровані прислів’я про мову

Українська мова в цифрах: картки для 3 класу

Вікторина - розвага - інтелектуальна гра «Мовознавець»

Аплікація до дня української мови та писемності

Цікавинки до Дня писемності

Крилаті вислови великих людей про мову

Мовознавча загадкова вікторина «Ерудит»

Вікторина «Мовне асорті» 

Міні-проєкт «Що для мене рідна мова?»




У Пазинич Тетяни Володимирівни на уроках зарубіжної літератури учні 9-х класів у рамках теми «Романтизм як напрям у літературі та мистецтві» дізналися про історію створення романсу «Очі чорнії», який написав український поет Є. Гребінка. Із задоволенням прослухали цей романс у виконанні квартету «Tenors Belcanto ».

 


У 6-х класах під час знайомства з історією виникнення різдвяних оповідань, в рамках навчальної теми «Чарльз Діккенс. Повість «Різдвяна пісня в прозі», згадали, у що вірили українці напередодні Різдва, як захищали свою оселю від злих духів. Щоб створити святкову атмосферу, прослухали щедрівочку. 

 


Під час знайомства з романом В. Скотта «Айвенго» разом з учнями 7-х класів ми з’ясовували, хто є справжнім лицарем. Під час розмови згадали, що в Україні теж були лицарі, про яких складали пісні і легенди. Одним з таких лицарів був кошовий Іван Сірко. Діти поділися цікавою інформацією про цю хоробру і видатну людину. 

 

У Юлії Іванівни Ворони у  1-Б класі діти обмінювались інформацією, дізнавались цікаві факти, поповнювали словниковий запас.

Тиждень української мови та літератури









Анна  Ігорівна Курусь  9 листопада розповідала дітям про  День української писемності та мови. У наш час  стало зрозуміло: мова — також наша зброя. Під час освітнього процесу діти на уроці  фізики заглибилися в історію української писемності. Вони показали свої знання, уміння, навички, ерудицію та кмітливість. Діти активно відповідали на питання вікторини.


Изображение выглядит как текст, дизайн

Автоматически созданное описаниеИзображение выглядит как текст, цветок, снимок экрана

Автоматически созданное описание

У Катерини Сергіївна Шошиної на уроці в 1-А класі діти виконували інтерактивні вправи і брали участь у мовному конкурсі.

Тиждень української мови та літератури 

У Ломанової Галини Олексіївни учні 5-7 класів на уроках фізичної культури, застосовуючи інтерактивну гру «Футбольний словник», вивчали український правопис спортивних термінів.

Тиждень української мови та літератури

Учні 8 класу на основах здоров’я, вивчаючи тему «Безпечне харчування», вчилися доводити свою думку, правильно формуючи сурядні і підрядні речення.

Тиждень української мови та літератури



Логопедичні заняття Ірини Вікторівни Горіної були  спрямовані на вирішення проблем, пов'язаних з вимовою, розумінням мови та  розвитком мови загалом. Використовувались різноманітні ігри, також скоромовки, чистомовки.


Анжеліка Олександрівна Надточій на уроках музичного мистецтва в 5-х та 6-х класах говорила про часи виникнення української мови, про милозвучність , про вживання в українській мові зменшувально-пестливої форми слів. На уроці діти  заспівали пісню про рідну українську мову.

Ганна Олексіївна  Бурлака  протягом інтегрованого тижня вчила учнів 

4 – Б класу   складати сенкани, розв’язувати мовні головоломки, обчислюючи вирази і розшифровуючи слова, значення яких пояснювали самостійно і шукали у словнику, поповнюючи таким чином словниковий запас.

Діти складали хмари слів, створювали самостійно і з вчителем власні

медіапродукти, переказували, читали, висловлювали власну думку. 


Інна Володимирівна  Іващенко у 9-х класах на уроках історії України під час вивчення теми "Початок українського національного відродження в західноукраїнських землях" ознайомила з діяльністю Товариства греко-католицьких священиків, які ставили своїм основним завданням поширення серед народу брошур українською мовою. З 1837 по 1850 рр. у 

краї вийшло 43 книги, написані українською мовою. Учні оцінили діяльність перемишльських просвітителів, які в 1818 році добилися урядового дозволу на запровадження в народних школах Східної Галичини викладання українською мовою; дослідили життя Олександра Духновича, який від 30-х рр. ХІХ ст. писав поезії, складав книжки для початкової освіти. Почав свою "будительську" діяльність на Закарпатті зі збирання українських народних пісень.


Юлія Володимирівна Александрова під час вивчення з учнями 3-х класів  теми "Farm animals" знайомила з англійськими прислів'ями та приказками про свійських тварин  та  відповідниками з рідної мови.

При вивченні іноземної мови ми мимоволі порівнюємо її з рідною мовою. Але учні 4-х класів з'ясували, що існують й "хибні друзі перекладача" (False Friends). Хоча ці слова й схожі за звучанням на українські, але мають зовсім інше значення. 





На уроках літературного читання Макухи Олени Олександрівни діти ознайомились з українським письменником О.Олесем та його творами про історичне минуле. Розвивали вміння читати з розумінням, висловлювали власну думку. Доводили важливість читання. Виконували творчі завдання, складали сенкани, розв’язували задачі, пов’язані зі змістом інтегрованого тижня. 


Немає коментарів:

Дописати коментар