Розвиток творчих здібностей і креативності
в
умовах дистанційного навчання
Головне в навчанні дитини – це її всебічних розвиток, здобуття тих знань і навичок, нестандартних підходів до розв’язання життєвих ситуацій, які навчать дитину вирішувати свої найскладніші задачі легко, креативно , ініціювати нові модерні ідеї у світлі сьогодення. І взагалі робити своє життя зараз і в майбутньому кращим і успішнішим.
«Ковід – 19» вніс корективи абсолютно у всі галузі, і в освіту також. Поширення коронавірусу останнім часом спонукало змінити звичні для нас форми і методи навчання, які в нових умовах виявилися якщо не безсилими, то слабкими . Це змусило педагогів поглянути на викладання своїх предметів під іншим кутом зор
у, шукати вихід з цієї ситуації. Треба було переорієнтуватись, щоб підтримувати рівень тих знань , який був до карантину. Більшість учителів проводили уроки , використовуючи соцмережі, нові платформи та інші засоби зв’язку з учнями. Але це не вирішувало всіх проблем.
Тривалість
дистанційного навчання знизила рівень підготовки дітей при виконанні домашніх
завдань. Навіщо вчити, якщо
контрольну або самостійну можна
виконувати з книжкою? Практика показала, що є певна частина учнів , яка кардинально
змінила підхід до виконання домашніх завдань, коли відповіді можна списати зі
словника, посібника, з інтернету, та й врешті-решт один в одного. Це аж ніяк не
додає знань, не розвиває дитину, а
навпаки - породжує інертність , лінь,
бажання пливти за течією. Згодом це шлях до деградації.
Як уникнути
передбачуваних наслідків? Це важко , але можливо. У всьому треба бачити не
тільки проблему, але й позитив. Дана ситуація
спонукала багатьох вчителів оволодіти новими технологіями , які
мінімізують дублювання і переписування
завдань один в одного. Так сьогодення вимагає від самого вчителя креативності й
творчості.
Щоб учень
виконав завдання самостійно, треба щоб воно і відбивало вивчену тему, і одночасно було індивідуальним, щоб уникнути
переписування.
Комплексне
використання мультимедійних , комп’ютерних засобів , інноваційних технологій,
індивідуальний підхід до ситуації та й
врешті-решт свої власні розробки сприятимуть не тільки зміцненню знань ,розвитку творчих здібностей і
креативності дитини в період
дистанційного навчання, але й зробить навчання цікавим і результативним. Це
передбачає не тільки важку роботу вчителя, але й прогресивний розвиток
української молоді , яка того варта.
Наприклад, в
10-му класі, повторюючи тему «Просте ускладнене речення» запропонувати дітям
розв’язати мовну задачу, а саме: скласти лише 1 речення, яке має бути ускладнене усіма
можливими граматичними категоріями (різними видами зворотів, звертаннями, вставними
словами, однорідними членами).
Вивчаючи у
6-му класі тему «Спрощення в групах
приголосних» або повторюючи цю тему в старших класах, запропонувати створити
діалог, в якому треба використати по можливості якомога більше слів на дану
тему.
Зразок домашнього завдання
Діалог на тему : «Спрощення у групах приголосних»
Автор: Турбар Наталія
- Привіт, Наталко.
- Вітаю, Марійко.
- Дякую тобі за серіал, який ти мені порадила!
- Тобі сподобалось?
- Так, дуже! Шкода, що вийшло тільки шістнадцять серій.
- А що тобі сподобалось найбільше?
- Те, що сюжет здивував мене такими несподіваними змінами. Спочатку головні
герої були такими слабкими, боязкими,
недосвідченими , а згодом стали справжніми чоловіками з міцним стержнем і
сильним духом. Стайлз, який був , мов баластний камінь,
став невід’ємною частиною команди. Звісно, не обійшлося без гігантського впливу Скотта на нього.
- Я згодна з тобою! Його вчинки набули контрастних властивостей.
- А було щось таке, що тобі не сподобалось?
-Так. Деякі герої були дуже зарозумілими та хвастливими.
Наприклад, Джексон, який мав багатих батьків, постійно демонстрував свій статок
іншим.
- Знаєш, а мені дуже подобалось, коли Стайлз був закоханий у Лідію. Він казав їй такі пестливі
слова, обдаровував її турботою та увагою. Дуже шкода, що вони не стали парою.
- А ось я звернула свою увагу на зап’ястний малюнок Елісон, який з’явився, коли до неї доторкнулась незнайома жінка з прохання знайти Скотта.
- А мене тримав у напруженні той момент, коли Ліам провалився у компостну яму, слідкуючи за Тео. Досі здивована, що
Тео , помітивши його, допоміг вибратися звідти.
- З його боку це дуже шляхетно – не залишити людину у такій ситуації.
- Марійко, дякую тобі за пораду! Цей серіал залишив мені багато вражень та
емоцій.
- Будь ласка! Звертайся!
У 6 -му класі , прочитавши українські народні казки в розділі
«Усна народна творчість», запропонувати створити свою власну казку, яка б
містила повчальну історію для дітей.
Зразок домашнього завдання
Казка
«Розповідь білої айстри»
Автор: Савченко Ірина
Одного дня я ходила парком і побачила незвичайну клумбу. Підійшла до неї. Вона була дуже красивою. І я хотіла понюхати білу айстру, яка потрапила мені на очі. Але раптом айстра прошепотіла мені:
- Привіт.
Я дуже здивувалася і сказала:
- Привіт. А ти говориш з людьми?
- Так, але тільки коли в парку гуляє одна людина, - відповіла айстра. - А
хочеш, казку розповім?
Я погодилася. І айстра
почала свою розповідь:
- З давніх-давен …
- Стривай, - перебила її я. – А про що казка?
- Про те, як ми, квіти, з’явилися. А потім як з’явилася я.
- Ну добре.
- З давніх-давен ранньою весною з’явився один пролісок, але ніхто не знає як це було. З’явилися за ним й інші квіти: троянди, нарциси, гіацинти, кульбабки, лілії і айстри. Кожна квітка жила півроку – потім приходили страшні морози. Я, як і кожна квітка, народилась з маленького насіння. Спочатку я була під землею, потім мій листочок виліз назовні, і потім я вся опинилася зовні. Я з радістю їла сонячні промінці, пила воду з землі…
Але тут я прокинулася. Мені це все наснилося! Я прийшла до мами і спитала:
- Мамо, а квіти вміють говорити?
Отже, співпраця учнів і вчителів в нових умовах освітнього процесу (на
дистанційному навчанні) може бути досить продуктивною.
Комплексне використання мультимедійних , комп’ютерних засобів ,
інноваційних технологій, індивідуальний підхід до ситуації та й врешті-решт авторські розробки
сприятимуть не тільки зміцненню
знань ,розвитку творчих здібностей і креативності дитини в період дистанційного навчання, але й зроблять
навчання цікавим і результативним. Це передбачає не тільки важку
роботу вчителя, але й прогресивний розвиток української молоді , яка
того варта.
Немає коментарів:
Дописати коментар