Методична скарбничка

ПАМ’ЯТКА ТВОРЧОГО ВЧИТЕЛЯ
       Якщо Ви прагнете бути творчим учителем, скажіть собі:
  • Я маю творчий потенціал.
  • Я хочу реалізувати його.
  • Я певен, що мені все вдасться.
  • Я схильний ризикувати.
  • Я вмію бачити проблему і можливості її розв'язання.
  • Я маю критичне і гнучке мислення.
  • Я можу «вимкнути» в собі внутрішнього критика, якщо він мені заважатиме.

     Професійному вдосконаленню і творчій діяльності педагога
                         сприяють такі чинники:
  1.Інтерес до змісту діяльності.
  2.Суб'єктивна привабливість спілкування з дітьми.
  3.Високий рейтинг професіоналізму у структурі цінностей особистості.
  4.Достатньо високий рівень самооцінювання і рівень домагань.
  5.Можливості для самореалізації.
  6.Престиж педагогічної діяльності.
  7.Хороші умови праці.
  8.Перспектива професійного росту.  
  9.Позитивне стимулювання діяльності.






Розвиток творчих здібностей і креативності

в умовах дистанційного навчання


Автор статті : Федорович Олена Василівна

Головне в навчанні дитини – це її всебічних розвиток, здобуття тих знань і навичок, нестандартних підходів до розв’язання життєвих ситуацій, які навчать дитину вирішувати свої найскладніші задачі легко, креативно , ініціювати нові модерні ідеї у світлі сьогодення. І взагалі робити своє життя зараз і в майбутньому кращим і успішнішим.

«Ковід 19» вніс корективи абсолютно у всі галузі, і в освіту також. Поширення коронавірусу останнім часом спонукало змінити  звичні для нас форми і методи навчання, які в нових умовах виявилися якщо не безсилими, то слабкими . Це змусило педагогів поглянути на викладання своїх предметів під іншим кутом зор



у, шукати вихід з цієї ситуації. Треба було переорієнтуватись, щоб підтримувати рівень тих знань , який був до карантину. Більшість учителів проводили уроки , використовуючи соцмережі, нові платформи та інші засоби звязку з учнями. Але це не вирішувало всіх проблем.

Тривалість дистанційного навчання знизила рівень підготовки дітей при виконанні домашніх завдань.  Навіщо вчити, якщо контрольну  або самостійну можна виконувати з книжкою? Практика показала, що є певна частина учнів , яка кардинально змінила підхід до виконання домашніх завдань, коли відповіді можна списати зі словника, посібника, з інтернету, та й врешті-решт один в одного. Це аж ніяк не додає знань, не  розвиває дитину, а навпаки  - породжує інертність , лінь, бажання пливти за течією. Згодом це шлях до деградації.

Як уникнути передбачуваних наслідків? Це важко , але можливо. У всьому треба бачити не тільки проблему, але й позитив. Дана ситуація  спонукала багатьох вчителів оволодіти новими технологіями , які мінімізують дублювання  і переписування завдань один в одного. Так сьогодення вимагає від самого вчителя креативності й творчості.

Щоб учень виконав завдання самостійно, треба щоб воно і відбивало вивчену тему,  і одночасно було індивідуальним, щоб уникнути переписування.

Комплексне використання мультимедійних , комп’ютерних засобів , інноваційних технологій, індивідуальний підхід до ситуації та  й врешті-решт свої власні розробки сприятимуть  не тільки зміцненню знань  ,розвитку творчих здібностей   і креативності дитини  в період дистанційного навчання, але й зробить навчання цікавим і результативним. Це передбачає не тільки  важку  роботу вчителя, але й прогресивний розвиток української молоді , яка того варта.

Наприклад, в 10-му класі, повторюючи тему «Просте ускладнене речення» запропонувати дітям розвязати мовну задачу, а саме: скласти лише  1 речення, яке має бути ускладнене усіма можливими граматичними категоріями (різними видами зворотів, звертаннями, вставними словами, однорідними членами).

Вивчаючи у 6-му класі  тему «Спрощення в групах приголосних» або повторюючи цю тему в старших класах, запропонувати створити діалог, в якому треба використати по можливості якомога більше слів на дану тему.

Зразок домашнього завдання

Діалог на тему : «Спрощення у групах приголосних»

Автор: Турбар Наталія

- Привіт, Наталко.

- Вітаю, Марійко.

- Дякую тобі за серіал, який ти мені порадила!

- Тобі сподобалось?

- Так, дуже! Шкода, що вийшло тільки шістнадцять серій.

- А що тобі сподобалось найбільше?

- Те, що сюжет здивував мене такими несподіваними змінами. Спочатку головні герої були такими  слабкими, боязкими, недосвідченими , а згодом стали справжніми чоловіками з міцним стержнем і сильним духом. Стайлз, який був , мов баластний камінь, став невідємною частиною команди. Звісно, не обійшлося без гігантського впливу Скотта на нього.

- Я згодна з тобою! Його вчинки набули контрастних властивостей.

- А було щось таке, що тобі не сподобалось?

-Так. Деякі герої були дуже зарозумілими та хвастливими. Наприклад, Джексон, який мав багатих батьків, постійно демонстрував свій статок іншим.

- Знаєш, а мені дуже подобалось, коли Стайлз був закоханий у Лідію.  Він казав їй такі пестливі слова, обдаровував її турботою та увагою. Дуже шкода, що вони не стали парою.

-  А ось я звернула свою увагу на запястний малюнок Елісон, який зявився, коли до неї доторкнулась незнайома жінка з прохання знайти Скотта.

- А мене тримав у напруженні той момент, коли Ліам провалився у компостну яму, слідкуючи за Тео. Досі здивована, що Тео , помітивши його, допоміг вибратися звідти.

- З його боку це дуже шляхетно – не залишити людину у такій ситуації.

- Марійко, дякую тобі за пораду! Цей серіал залишив мені багато вражень та емоцій.

- Будь ласка! Звертайся!

 

У  6 -му класі ,  прочитавши українські народні казки в розділі «Усна народна творчість», запропонувати створити свою власну казку, яка б містила повчальну історію для дітей.

Зразок домашнього завдання

Казка «Розповідь білої айстри»

Автор: Савченко Ірина

       Одного дня я ходила парком і побачила незвичайну клумбу. Підійшла до неї. Вона була дуже красивою. І я хотіла понюхати білу айстру, яка потрапила мені на очі. Але раптом айстра прошепотіла мені:

- Привіт.

        Я дуже здивувалася і сказала:

- Привіт. А ти говориш з людьми?

- Так, але тільки коли в парку гуляє одна людина, - відповіла айстра. - А хочеш, казку розповім?

         Я погодилася. І айстра почала свою розповідь:

- З давніх-давен …

- Стривай, - перебила її я. – А про що казка?

- Про те, як ми, квіти, зявилися. А потім як зявилася я.

- Ну добре.

- З давніх-давен ранньою весною зявився один пролісок, але ніхто не знає як це було. Зявилися за ним й інші квіти: троянди, нарциси, гіацинти, кульбабки, лілії і айстри. Кожна квітка жила півроку – потім приходили страшні морози. Я, як і кожна квітка, народилась з маленького насіння. Спочатку я була під землею, потім мій листочок виліз назовні, і потім я вся опинилася зовні. Я з радістю їла сонячні промінці, пила воду з землі…

          Але тут я прокинулася. Мені це все наснилося! Я прийшла до мами і спитала:

-  Мамо, а квіти вміють говорити?     

Отже, співпраця учнів і вчителів в нових умовах освітнього процесу (на дистанційному навчанні) може бути досить продуктивною.

Комплексне використання мультимедійних , комп’ютерних засобів , інноваційних технологій, індивідуальний підхід до ситуації та  й врешті-решт авторські розробки сприятимуть  не тільки зміцненню знань  ,розвитку творчих здібностей   і креативності дитини  в період дистанційного навчання, але й зроблять навчання цікавим і результативним. Це передбачає не тільки  важку  роботу вчителя, але й прогресивний розвиток української молоді , яка того варта.







 

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар